1. 11. 2018

Témata a formulář zadání maturitních seminárních prací. Vyplněný formulář odevzdají žáci v termínu od 19.11. do 23.11.2018 svému konzultantovi.

Předškolní a mimoškolní pedagogika

Hudební výchova s metodikou (Mgr. Jitka Kučerová)
  • Význam vlastního instrumentálního projevu učitelky v mateřské škole a jeho přiblížení dětem.
  • Instrumentace písně pomocí vlastně vyrobených hudebních nástrojů.
  • Varianty metodického postupu při nácviku nové písně.
  • Poslech vážné hudby v propojení s pohybovou, dramatickou a výtvarnou činností.
  • Hudebně-pohybová výchova.
  • Instrumentace písně pomocí dětských hudebních nástrojů.

 

Literární a dramatická výchova s metodikou (Mgr. Roman Švehlík)

  • Možnosti dramatické výchovy v prevenci nárůstu agresivity dětí (Boje a násilí, budování improvizace obsahující boj).
  • Využití smyslů k podněcování obrazotvornosti dětí v rámci dramatické výchovy.
  • Hledání inspirací pro dramatickou výchovu v moderních pohádkách Miloše Macourka.
  • Poezie Jiřího Žáčka a její využití v dramatické výchově.
  • Práce s prozaickou knihou pro děti. Náměty, úkoly a hry v kontextu dramatické výchovy.
     
     
Tělesná výchova s metodikou (Mgr. Jaroslav Bajer)
  • Pohybové aktivity dětí předškolního věku.
  • Pohybové hry jako prostředek rozvoje obratnosti (+ fair play).
  • Zdravotní Tv.
  • Overball v Tv.
  • Hudebně-pohybové činnosti u dětí předškolního věku.
  • Vlastní téma.
     
Výtvarná výchova s metodikou (Mgr. Klára Suchá)
  • Arteterapie, artefiletika.
  • Land a eko art a jeho využití při výtvarné činnosti s dětmi.
  • Muzejní edukace.
  • Grafomotorika v předškolním věku.
  • Technika malby a využití malířských směrů pro tvořivou činnost s dětmi.
     
     

Sociální činnost

Péče o nemocné a postižené (Mgr. Hana Hoffnerová)
  • Péče o duševní pohodu seniorů.
  • Asistence při vzdělávání hendikepovaných dětí.
  • Aktivizace seniorů. 
Psychologie a Seminář odborných předmětů (Mgr. Silvie Krahulcová)
  • Problematika demencí.
Organizace volného času (Mgr. Jitka Kučerová)
  • Poslechové činnosti v propojení s výtvarnou, pohybovou či dramatickou výchovou a aktivizací.
     
Organizace volného času (Mgr. Roman Švehlík)
  • Hra. Druhy her. I dospělí si mohou hrát.
  • Literární text a porozumění. Vytvoření kartotéky otázek a úkolů k vybraným příběhům s důrazem na dramatickou výchovu či dramaterapii.